Kamperen kan je leren!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Ko en Naomi - WaarBenJij.nu Kamperen kan je leren!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Ko en Naomi - WaarBenJij.nu

Kamperen kan je leren!!

Door: Ko & Naomi

Blijf op de hoogte en volg Ko en Naomi

22 December 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve allemaal,

Na onze eerste dag in Auckland hebben we op dag twee een zeer productieve dag gehad. De auto officieel gekocht, naar the Warehouse gereden en daar ongeveer alle camping equipement gekocht die we nodig dachten te hebben.. uurtje of 4 later in de auto gestapt en richting het noorden gereden. Uurtje boven Auckland onze tent (zat bij de auto)
opgezet en ons eerste camping maaltje ooit gekookt. Heerlijk, in combinatie met een pak rode wijn! We love 3L wijn!! Gelukkig begon het savonds te regenen en bleek de tent toch niet helemaal waterdicht.. HHmm, dan maar in de auto slapen. Flexibel als wij zijn! Dag 3 meteen een nieuwe tent gekocht en doorgereden naar de zon. Jammer genoeg kwam die niet en regende het 36 uur later nog.. Hier hadden we niet op gerekend, maar blijkbaar is de NZ zomer net zoals de NL zomer, wisselvallig!! Dus het enige gedaan wat je op zulke momenten kan doen, doorrijden totdat je de zon tegenkomt. En dat is gelukt hoor.

Op het noordelijkste puntje van NZ in Cape Reinga begon de zon weer te schijnen. Picture perfect. Als je daar bent heb je echt het gevoel dat je aan het eind van de wereld bent met de mooiste natuur om je heen. Sowieso zitten we alleen maar met open mond in de auto omdat alles hier zo ontzettend mooi is.. Heuveltje op, heuveltje af, bochtje links, bochtje rechts en elke keer een nog mooier uitzicht dan de keer ervoor.

Na Cape Reinga zijn we richting Whangarei gereden. Hier hebben we 2 dagen op een parkeerplaats in onze auto geslapen. Lekker knus maar prima te doen. Hebben hier grotten bezocht waar allemaal glow worms inzitten. Eerst even een stukje klimmen, bukken etc en dan je zaklamp uit en dan lijkt het net of je onder de sterrenhemel zit, 100-en kleine lichtjes. Weer super mooi! Daarna in een rustig tempo weer naar Auckland gereden. Dit omdat Rob en Agnes (ontmoet in Indo) ook in NZ zouden arriveren en wij ze gezellig hebben opgehaald. Erg gelachen, veel verhalen uitgewisseld en een drankje gedaan in de sky tower van Auckland. Ook hebben we onze auto omgeruild aangezien hij toch niet zo goed functioneerde. Maar zoals een wijs man ooit zei, met een witte blijf je zitte.. We hebben dus weer een witte auto, maar wel 4wd en iets groter. Toen we toch in Auckland waren, de stad maar eens verkend en naar het navy museum geweest, veel gewandeld, wat mountains beklommen voor mooie uitzichten en weer wijntjes gedronken.. Wat een leven!!

Na Auckland zijn we even een paar dagen toeristisch gaan doen. We hebben de Cathedral Cove bezocht, een gat gespleten in de rots waar je doorheen kan lopen. Ko zn uitleg hahah.. Maar zie fotos. Hierna hebben we een poging gedaan om hot water beach te bezoeken. Dit is een strand waar je, bij low tide, een gat kan graven en er dan warm water vrijkomt vanuit de grond. Hierdoor heb je een soort hot spring. Tjah, wat zullen we hier van zeggen.. Het idee is super leuk totdat je aan komt lopen en op 5 vierkante meter al 100 toeristen schouder aan schouder een gat aan het graven zijn. Wij hebben daar een foto van gemaakt en rechts omkeer gedaan en in de auto gestapt naar Whaihi. Whaihi is een klein plaatsje waar de mijn industrie booming was en nog steeds eigenlijk wel. Als je het dorpje in komt rijden lijkt het heel normaal totdat je naar rechts kijkt en een gat ziet zo groot als de Arena(of groter) waar ze nog steeds goud winnen.. En dat midden in het centrum!! Heel apart om te zien. Hier een paar dagen rond gelopen door de natuur over houten bruggetjes, door oude mijn schachten en mooiste rotsformaties. Wat is dit toch een mooi land!

Na Waihi was Rotorua aan de beurt, ook wel rotten egg genoemd. Het ruikt hier namelijk naar rotte eieren. Dit komt door de vulkanische activiteit in deze omgeving. Na een dagje ben je helemaal gewend aan de geur en kijk je alleen nog maar je ogen uit vanwege alle bijzonderheden. Je hebt overal natural pools, mud pools, geisers etc. Natuurlijk heel veel rondgelopen en de geisers en andere wateren bekeken. Nog even een heerlijk middagje geplonsd in een van de warme natural pools midden in het bos.. Ook een bezoekje gebracht aan een origineel thermal maori dorpje. De originele naam hiervan is: Te Whakarewarewatanga O Te Ope Taua A Wahiao.. Is ons 1 keer gelukt om correct te zeggen en daarna hebben we het niet meer geprobeerd haha.. Hier hebben we een rondleiding gehad door de omgeving en hebben we info gekregen over hoe zij hier leven en hun gebruiken ect. En als laatste een cultural experience performance bekeken. Hier lieten ze traditionele dans, zang en de bekende Haka dans zien. De Haka dans is de war dance, een agressief overkomende dans die de rugby spelers ook altijd doen voor een wedstrijd. Hier hadden we dus super veel zin in, alleen kon je jammer genoeg merken dat ze deze dans 2 keer per dag, 7 dagen in de week opvoeren.. Maar dat kan de pret niet drukken want we genieten hier optimaal.

Zijn hier nu 3 weken en hebben al zoveel gezien qua natuur etc. Niet te geloven hoeveel dit land te bieden heeft. We slapen of in de auto of in de tent, waar we maar zin in hebben en zijn al echte professionele kampeerders aan het worden. Wij dachten altijd dat het niks voor ons was dat camping gedoe maar jeetje wat is dat leuk! Komt misschien ook
door de mooie plekken waar we vaak staan (aan een meertje met de mooiste bergen om je heen), de zon die lekker schijnt en de wijn die heerlijk smaakt.

Op dit moment zijn we in Taupo en is Ko net van een cliff afgesprongen, dare davil!! Bungeejump waar je met je hoofd het water kan raken!! Dus meteen een douche gehad, wel zo handig. Douches hebben de meeste campings namelijk niet.. Ko vond het super dus miss is het voor herhaling vatbaar. Naomi maakt met liefde de foto's en past op de tas!

Als afsluiter willen wij jullie een koude,regenachtige maar toch vooral gezellige kerst toewensen en een heel gelukkig nieuwjaar.

Liefs

• 22 December 2013 - 07:35

Rita:

Hoi schatjes,

Wat hebben jullie al veel gezien en aan de foto,s kan ik zien dat jullie volop genieten.
    Zijn Yorick en Estherdeborah ook niet naar Rotoua geweest.
    De geluksmomentjes spatten van jullie gezicht.
    Jullie ook hele fijne Kerstdagen en blijf genieten in het nieuwe jaar.

Hele dikke kus Rita

• 22 December 2013 - 08:53

Marriet:

Hoi lieverds,

Wat een stoere vent die Ko.. petje af! ( mij ook niet gezien hoor Naomi )
    Heerlijk verhaal om te lezen, enthousiasme straalt er vanaf. Het is duidelijk te zien / lezen dat jullie volop aan het genieten zijn :')
    Binnenkort ook maar eens met de auto en tent op vakantie dus hihi!
    Prachtige foto's... wat een mooi land..

Geniet ervan samen.. !!
    Dikke kus en knuffel

• 22 December 2013 - 09:03

Tamar:

Super leuk om allemaal te lezen.. De gaafste dingen dien jullie! Geniet er lekker van!! Liefs

• 22 December 2013 - 11:02

Gremin:

Hallo lieve Ko en Naom
    Hoort niet zo maar eigenlijk ben ik eel een beetje jaloers op jullie. Vorig jaar kwam mijn vriendin al met lyrische verhalen terug uit N Z.lijkt mij wel wat. Prachtige foto's. Ben blij dat jullie een tent hebben dan mis je die tent die hier staat met oud en nieuw niet. Zeg even hoe het is in 2014. Jullie zijn er eerder dan wij. Genieten is verplicht maar dat doen jullie al. Fijne feestdagen. Gr Otto en Gremin

• 22 December 2013 - 11:23

Henrieke, Job En Jidde:

Haaaaj schatjes,
    Wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!! Ko en de camping hihihi goed zeg!!! Gave foto's ook!!
    Geniet van de kerstdagen en oud&nieuw!!

Dikke kus van ons

• 22 December 2013 - 12:50

Ria Van Der Laan:

Hoi Ko en Naomi,
    Wat zijn jullie aan het genieten: geweldig om alle avonturen te
    lezen! Hele fijne feestdagen
    Liefs: Ria

• 22 December 2013 - 22:06

Jeroen:

Leuke foto's! Maar Ko, Je mag dan aan het andere eind van de wereld zitten, maar je wordt er niet mooier op.. :P

• 22 December 2013 - 23:22

Elly:

Ha hallo daar down under,

Wat klinkt het toch allemaal goed, leuk en gezellig! Super hoor en dat incl kamperen hahaha
    Best wel stoer hoor Ko, brrrr Veel plezier verder en jullie ook n fijne kerst, wit zal ie wel niet worden;-)
    Leuke foto's idd, liefs Elly

• 23 December 2013 - 12:52

Hanna:

Hi guys,

Klinkt weer heerlijk! Echt zon mooi land he Nieuw Zeeland, wacht maar als je straks op het zuider eiland ben, dat vond ik nog mooier!! En lachen dat jullie zoveel lol hebben in het kamperen, weer wat over jezelf geleerd :).
    GENIET nog maar heel veel, ben heel benieuwd naar jullie volgende verhaal (misschien een sky-dive gemaakt intussen??) een fijne kerst/oud en nieuwe daagjes alvast!!! XXX

• 23 December 2013 - 13:00

Esther En Frits:

Hoi lieverds,

Jullie hebben je draai helemaal gevonden daar down under!
    Superleuk om te lezen.
    En wat een held is Ko met z'n bungee-jumpen! (idioot!! :P)
    Alvast heeeele fijne feestdagen toegewenst!

Heel veel liefs Frits en Esther

• 24 December 2013 - 11:49

Reinhold:

hallo daar ,
    wat een prachtig land ziet er top uit, alleen die foto van ko met die zaklamp op zijn hoofd kan echt niet haha . verder ,hele fijne kerstdagen en een super ,top gelukkig nieuw jaar alvast doeiii

• 30 December 2013 - 13:49

Jacqueline Van Der Putten:

Hoi Ko en Naomi!
    wat een leuke verhalen en mooie foto's! Ik wist niet dat Ko zo stoer is!
    Fijne jaarwisseling en nog veel plezier,
    groeten van Jacqueline

• 31 December 2013 - 18:30

Joa:

naomi, ko

een heel goed en gelukkig 2014 met veel nieuwe in,- maar vooral uitzichten.

jojolirema (jos, joke etc)

• 05 Januari 2014 - 12:11

Pietsje :

Lieverds wat hebben jullie al veel gezien en beleefd!! Super leuk om te lezen!!

Blijf genieten.. Heel veel plezier!! XxxX

• 06 Januari 2014 - 13:47

Roel:

Lieverds, wat heerlijk om alle verhalen te lezen en wat blijft het een super avontuur! En dat kan dus weer van het lijstje geschrapt worden; leren camperen = check ;). Have fun en keep us posted!! xx