Ko & Naomi reporting for Animal Planet - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Ko en Naomi - WaarBenJij.nu Ko & Naomi reporting for Animal Planet - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Ko en Naomi - WaarBenJij.nu

Ko & Naomi reporting for Animal Planet

Door: Ko & Naomi

Blijf op de hoogte en volg Ko en Naomi

20 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Lieve allemaal,

Hier weer een update vanuit NZ! Na het beklimmen van de Fox Glacier was het tijd voor ons aller eerste officiële freedom camping avontuur. Ongeveer elke backpacker doet dat hier, illegaal je auto ergens op een afgelegen weg parkeren en slapen maar!! Iedereen doet het dus tjah.. waarom wij niet?! Nou dat hebben we geweten hoor. De volgende ochtend hadden wij een brief van Meneer Watson met de mededeling dat dit toch echt NIET mocht en of we even 200,- dollar wilden betalen.. Dit doen we dus ook nooit meer!! Na deze sessie: geld weggooien doe je zo! was het tijd voor Queenstown. Een stad die bekend staat om z'n extreme
sporten, dus konden wij natuurlijk niet achter blijven. Dus Jut & Jul zijn gaan skydiven (gelukkig heel wat anders dan parachute springen hè mam?!). Gelukkig ging het pak aantrekken en opstijgen zo snel dat we geen tijd meer hadden om te twijfelen of om nee te zeggen want voordat we het wisten vloog Ko al door de lucht en werd Naomi erachteraan gegooid!! Maar man wat was het mooi.. De zon scheen perfect, helder blauwe lucht, top van de bergen nog bedekt met sneeuw en een azuur blauw meer!! Wie zou niet genieten van zo'n uitzicht?! Ko vond het helemaal fantastisch en Naomi dacht halverwege ineens: WTF ik durf niet eens van de glijbaan in het tikibad en nu vlieg ik door de lucht.. Maar al met al hebben we super genoten en hebben we de dvd om onze dive nog vaak genoeg terug te kijken. Na deze sprong was het even tijd om een paar dagen rustig aan te doen en te genieten van Queenstown en even lekker niks te doen.

Na Queenstown stond de volgende attractie op de agenda, de Milford Sounds. Ko z'n uitleg van de Milford sounds is agressieve zandvliegen, die van Naomi is een mooie 120 km route langs mooie natuur(bergen, meertjes, bos) waarna je eindigt aan het begin van de sounds. Vanaf hier kan je een boottocht doen door de sounds (fjorden in het water) met zeehondjes, soms dolfijnen en watervallen waar de regenboog doorheen schijnt. Super mooi en zeer zeker de moeite waard!! Na al deze activiteiten was het tijd voor some relaxtation! We hebben dan ook 3 dagen helemaal niks gedaan in een klein dorpje wat wel geteld ongeveer 100 inwoners had maar wel bekend staat om z'n world famous sausage. Wie wil hier nou niet 3 dagen chillen??!!

Na deze chill sessie konden we er weer tegen aan. Dit was ook wel nodig aangezien we richting the caitlins gingen. De caitlins is een route langs de zuidkust van het eiland met allemaal moois onderweg. Allereerst stond een bezoekje aan het letterlijke en figuurlijke meest zuidelijkste puntje van NZ op de planning. Het figuurlijke puntje is het eindpunt van highway 1, en deze begint is Cape Reinga (noordelijkste puntje op het noorder eiland) en eindigt in Bluff. Dus dan krijg je al snel de tekst van Cape Reinga to Bluff. Alleen is dit dus niet letterlijk het meest zuidelijke punt. Tjah wat doe je dan als toerist? Idd, je gaat naar beide plaatsen om jezelf met het bord op de foto te zetten haha..

Toen begon het echte dieren spectakel!! We begonnen rustig aan met het zien en voeren van zwarte zwanen!! Wat zijn die beesten mooi zeg.. Hierna was het tijd voor een middagje van de zon genieten aan het strand, onze billen hadden het zand nog niet geraakt of de eerste Hector dolfijnen kwamen al langs zwemmen. Super tof!! De Hector dolfijnen zijn een uitstervend ras en er zijn er nog maar 1000 van dus dat maakte het nog specialer.. Avonds was het tijd voor de yellow eye pinguïns. Deze kleine schattige pinguïns hebben super mooi voor ons geposeerd en we weten nu waar de inspiratie van sommige Happy Feet karakters vandaan
komen, eentje was precies de koning (die ene met dat stuk plastic om z'n nek, je weet wel toch?!). optimaal genieten zo'n dag!!

Via de Caitlins zijn we naar Dunedin gegaan. Dit is een oude studenten stad en hier hebben we een paar dagen vertoeft. We hebben een tour door de chocolade fabriek gehad!! Elke keer als je een goeie vraag stelde kreeg je een chocolaatje dus wij hebben natuurlijk zoveel mogelijk vragen gesteld haha.. Met een plastic zakje vol chocola (gekke marshmallow en mint smaken..) was het tijd om met de trein de omgeving te gaan verkennen. In NZ hebben ze een hele goeie marketing department en lijken alle tours geweldig dus ook deze treinreis. Toegegeven, hij was ook erg mooi, over 60 meter hoge bruggen, door tunnels en mooie natuur
alleen waren ze bij de marketing department vergeten te melden dat het toch wel een senioren tour was. Wij hebben met z'n 2en de gemiddelde leeftijd met 30 jaar naar beneden gehaald haha.

Na Dunedin een korte stop gemaakt in Moeraki. Hier liggen allemaal stenen op het strand die op halve ballen lijken. Deze zijn gevormd door de speciale combinatie van wind, zeezout etc wat daar plaats vind. Dit proces is hetzelfde als het proces dat ervoor zorgt dat de parels in oesters zo mooi rond zijn.. Gek om te zien waar de natuur toch allemaal toe in staat is.

Aangezien we al een aantal dagen Animal reporter af waren vonden we het wel weer tijd voor wat dierenplaatjes! Dus samen met Rob en Agnes naar Kaikoura gereden en hier een whale tour gedaan. Sochtends vroeg zijn we met de boot richting zee gegaan en hebben daar 2 walvissen gezien. Die beesten zijn echt inmens groot!! Jammer genoeg wel van een afstandje maar nog steeds super mooi. Vooral als ze weer onderwater duiken want dan komt hun staart tevoorschijn en deze is niet niks!! Nadat we de walvissen hadden gezien was het tijd om terug te gaan naar het dorpje maar voordat we daar waren kregen we even visite. En niet zomaar visite.. Een stuk of 150 dolfijnen kwam even een voorstelling geven met salto's, sprongen, spelen onder en naast de boot. WOW!! Echt
het mooiste wat we ooit gezien hebben. We kwamen gewoon 149 paar ogen te kort.. We waren hier zo onderste boven van dat het weer
tijd was voor relaxation. Deze keer met Rob en Agnes en was het tevens ons afscheid aangezien zij het land weer verlaten hebben. Hebben een heerlijk laatste avondje gehad met een drankje, kampvuur en heel veel gelach!! In de buurt van kaikoura hebben we nog heel veel zeehondjes gezien. Super schatting, allemaal jonkies met hun moeders. Zou er bijna eentje mee naar huis nemen.

Via Kaikoura richting Picton gereden voor een duiksessie. Jammer genoeg was er geen dive master op dat moment dus hebben we een kayacking sessie gedaan. Nog best zwaar en vooral voor Ko, want die moest ook nog sturen(Dit is heel lastig hoor Naomi!! jaja, lieverd) Tijdens het kayacken hebben we een super grote pijlstaart rog gezien en een kwallen plaag van wel duizend kwallen. Misschien toch maar blij dat het duiken niet doorging haha.. Voor de rest hebben we 2 dagen heerlijk niks gedaan in Picton behalve van de zon genieten, ijsje eten en heerlijk koude biertjes en wijntjes gedronken. Via het roze meer zijn we naar Hanmer Springs gereden. Dit meer is een zout fabriek waar ze door de combinatie van sterke wind en veel zon zout winnen. Door dit proces wordt het meer helemaal roze. Erg leuk om te zien. In Hanmer spring stond weer eens een lekker dagje bubbelen in de bubbelbaden op het programma. Toevallig hadden we zowaar een dagje regen dus dat was heerlijk. Ook hebben we naast Nakomi (onze digitale inktvis baby) ons gezin weer uitgebreid met Bob. Bob is een heel lief egeltje dat blind is. Hij kwam op een avond aanlopen en heeft een heerlijk avondje gehad tussen onze choco en pinda
kaas potten met zn snoetje in onze avocado schillen. We zijn helemaal fan van hem!!

Maar zoals aan al het goeie een einde komt, komt dat ook aan ons NZ avontuur. We hebben nog een paar dagen Christchurch en Auckland in
het vooruitzicht en dan verlaten we dit mooie land weer. Erg jammer want we hebben hier ongelofelijk genoten!! Aangezien deze reis uit het wijzigen van plannen bestaat, vliegen wij 27 februari ipv naar Amsterdam toch nog even naar Bangkok. Hier zullen we nog een kleine 3 weken vertoeven voordat we toch echt richting huis komen. Of de plannen moeten weer wijzigen haha

Liefs ons

• 20 Februari 2014 - 04:02

Job, Jidde En Henk:

Zooooooo dit klinkt weer goed zeg!!!
    Waar is de: vind ik leuk knop?
    Maaaaarrrrr hier is het ook prima hoor het is nl 04.00 Jidde ligt te gillen en ik moet er over 2uur uit voor een belangrijke beoordeling op werk hahaha!! Fffiiiijjjjjnnnn!!
    Wat gaaf dat jullie nog naar Thailand gaan!!
    Hele dikke knuffel en kus van ons!!!

• 20 Februari 2014 - 06:48

Marriet:

Hi folks!

Wat een prachtige verhalen en leuk om weer even wat fotos te zien. Heerlijk om te lezen want het is duidelijk dat jullie enorm aan het genieten zijn :-)
    Ongelofelijk dat jullie al bijna 5 mnd weg zijn, geniet nog maar ff lekker van NZ en wie weet tot over een maandje of iets ;-)

Dikke knuffel,

Marriet

• 20 Februari 2014 - 07:53

Rita:

Hallo schatje,

Jullie hebben je niet verveeld.ik begrijp best dat jullie aan vakantie toe zijn.haha.
    Wat een mooie verhalen weer.Een boel dingen die je misschien maar 1x in je leven ziet.Jullie zijn bofkonten.
    Mooie foto,s.
    Nog veel plezier in NZ en Thailand.

Kus Rita

• 20 Februari 2014 - 08:11

Sanne:

Wowww wat een super verhaal weer en wat een gave foto's. Hoeveel mooie/leuke/gave dingen kan je mee maken in 1 reis. Wat boffen jullie zeg. Het verhaal was weer heel leuk om te lezen en de foto's zijn super. Succes met afscheid nemen van dit prachtige land en heeel veel plezier in Thailand :) Sawatdeee en khawp khun kha! Ga maar alvast oefenen.

Geniet er nog van.
    Nederland loopt niet weg.. en plannen zijn er inderdaad om gewijzigd te worden !

Liefs San

• 20 Februari 2014 - 10:08

Sabine:

Wauwie! Wat hebben jullie weer veel gedaan en gezien afgelopen tijd. Heerlijk hoor! Mooie foto's ook :)

Geniet van de laatste dagen NZ en dan op naar het altijd relaxte Thailand! Lekker!!
    Veel plezier nog!

Dikke kus
    Sabine

• 20 Februari 2014 - 12:20

Hanna:

Weer een heerlijk verhaal en zoveel herkenbare dingen erin :). Uiteraard zijn wij ook naar de chocolade fabriek gegaan hihi. En wat vet dat jullie zoveel dieren (en ik ben natuurlijk jaloers op die 150 dolfijnen) hebben gezien!!
    Goed bekeken om nog even naar Thailand te gaan hoor, hier missen jullie niets. Geniet van jullie laatste weekjes!!! X

• 20 Februari 2014 - 17:42

Otto En Gremin:

Ko en Na,
    Prachtig , wat een mooie belevenissen. Om nooit weer te vergeten. En nu straks dus weer door naar een ander land. Blijf genieten: dat is verplicht!!
    Heel veel plezier in het land van Boemibol. Zien jullie.....
    Groeten Otto en Gremin

• 20 Februari 2014 - 21:14

Frits En Esther:

Lieverds!

Wat zijn jullie stoer zeg, alweer zo'n heldhaftige 'sport' beoefend!! Bungee-jumpen, parachutespringen, skydiven... Ik zou toch liever dolfijntjes bekijken ;)
    Super dat jullie het zo ontzettend naar je zin hebben en dat het samen kamperen ook zo goed gaat ;)

Geniet van jullie 3 weken in Thailand!! Ik zeg nog maar niet: 'Tot over 3 weekjes', want wie weet zijn de plannen dan echt weer gewijzigd :P

Xxx Frits en Esther

• 21 Februari 2014 - 10:25

Es:

Animalreporters to the max! Lekker bezig! En de morfine pomp mag vaker aan als er weer geskydived wordt.. scheelt vele ongeruste telefoontjes! Toch goed geregeld voor jullie ;)
    En voor nu dan nog een fijne vakantie! Tot in NL of thailand ;)! X

• 21 Februari 2014 - 22:01

Inez:

Weer jaloersmakende verhalen en foto's ;) super om te lezen!
    Lekker genieten die laatste weekjes! Xx

• 26 Februari 2014 - 10:43

Sjoukje Gjalt Hilda.:

Geweldig wat jullie allemaal beleven/doen/ en durven.
    We genieten zo van jullie avontuur en prachtige foto's
    Maar jullie moeten maar vakantie houden als jullie weer thuis zijn
    Want daar hebben jullie (bijna)geen tijd voor. groetjes (oant sjen)