Abel Tasman Machtig Prachtig - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ko en Naomi - WaarBenJij.nu Abel Tasman Machtig Prachtig - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ko en Naomi - WaarBenJij.nu

Abel Tasman Machtig Prachtig

Door: Ko & Naomi

Blijf op de hoogte en volg Ko en Naomi

21 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Waar te beginnen..?! We hebben zoveel gezien en gedaan dat het lijkt alsof we alweer maanden verder zijn. De vorige keer waren we gebleven bij Ko zn kamikaze sprong in Taupo. Na deze sprong hebben we nog een dag de omgeving verkend en zijn we weer wat wijzer geworden over het leven van de bijen!! Altijd handig haha.. Nadat we de supermarkt hadden leeg gekocht (1 zak chips is niet genoeg met kerst natuurlijk) zijn we naar Tongariro National Park gereden.Hier wilden we de kerstdagen doorbrengen met wandelen, rust en stiekem toch wel veel eten! Aangekomen begon het meteen te regenen en dat stopte alleen 1ste kerstdag in de ochtend waarna het smiddags meteen weer verder ging. Hierdoor was de Tongariro Alphine crossing (de reden waarom je naar het park gaat) gesloten dus na een korte wandeling maar weer de spullen gepakt en verder gereden. Savonds tussen de bergen aan een riviertje gekampeerd, zowaar met een zonnetje! 2de kerstdag hebben we doorgebracht in de gevangenis in Napier!! Nee, we hadden ons niet misdragen.. Het was een oude gevangenis die sinds 10 jaar gesloten is en waar je nu vrij kan rondkijken. Inclusief met het afstaan van je vingerafdrukken en mug shot. Goeie 2de kerstdag dus. Voor de normale mens houdt kerst dan op maar Ko viert natuurlijk ook altijd nog 3de kerstdag. Dus jah, er moest nog wel wat alcohol gedronken worden. Jammer genoeg wederom in de regen maar wel op onze prive camping..

Aangezien het van kerst tot oud & nieuw heeft geregend, heerlijk die NZ zomer!! hebben wij heel veel gereden en ontzettend veel musea en art galleries bekeken in elk stadje dat we tegen kwamen. Oud & nieuw hebben we in New Plymouth gevierd. Zowaar was er een zonnetje op 31 Dec zodat wij per direct fietsen hebben gehuurd en de omgeving op de fiets hebben verkend. Heerlijk langs de kust gefietst en af en toe gestopt voor een drankje, ijsje of gewoon genieten van het uitzicht. Eind van de middag kwamen Rob & Agnes ook aanrijden zodat het feest pas echt kon beginnen! Boodschappen gedaan, alcohol ingeslagen, eerste biertje/
chips gegeten, wederom nr de supermarkt gereden om toch nog maar meer alcohol in te slaan en toen aan het feestmaal begonnen. Man o man, wat was dat lekker. Zelfgemaakte Amerikaanse hamburgers met maiskolf.. Jammie, als dat geen goeie bodem is! Aangezien er in New Plymouth geen!!??!! vuurwerk werd afgestoken om 12 uur, moesten we er zelf een feestje van maken. Natuurlijk geen probleem! Zijn op het holiday park gebleven en heel veel gekletst, gelachen, gegeten maar bovenal heel veel gedronken.. Hoe later het werd, hoe meer er gedanst werd (onze amerikaanse vrienden kunnen nu als Nederlanders met hun handen in de lucht dansen) totdat dansen voor bepaalde mensen niet meer helemaal mogelijk was. We zullen geen namen noemen Rob & Ko!! Om 12 uur nog 2 verdwaalde pijlen de lucht in zien gaan en onze champagne met rumballen
soldaat gemaakt!! Al met al was het een perfecte avond en hebben we optimaal genoten!

De dag erna was wel een beetje moeilijk, vooral Ko had moeite met eigenlijk alles. Dus de auto in en Naomi is de forgotten highway over gaan rijden. Een snelweg, vol kronkels en bochten (enjoy Ko!) langs allemaal mooie "vergeten" historische dingen. Zo hebben we een stempel in ons paspoort gekregen van de enige republiek in NZ. Ze hebben zelfs verkiezingen en de dorps geit is de baas.. Of was die nou net afgezet door de dorps dronkenlap.. Iig erg veel corruptie in deze republiek. Aan deze highway hebben we een wandeling gemaakt met India(3 maanden oude hond van de camping die ons hart heeft veroverd) naar de canyons. Zo ontzettend mooi!! Verwacht het totaal niet en na een uurtje sta je gewoon midden in een canyon met in de verte wilde paarden, wilde zwijnen (okey, 1 was dood maar toch.. ze waren wild)en voor de rest niemand. Als dat niet een geluksmomentje is weten wij het ook niet meer.. Na de forgotten highway was het tijd voor Wellington. Windy Willy, zoals de hoofdstad van NZ ook wel wordt genoemd is idd erg windy. Het regende bijna horizontaal en we hoefden onze benen niet eens te bewegen om vooruit te komen. Hier hebben we het Te Papa museum bezocht. Een super leuk interactief
museum over ongeveer alles. De natuur, zee, dieren, immigranten, muziek ect. We hebben zelfs onze eigen inktvis mogen ontwerpen. Nakomi, waar het momenteel erg goed mee gaat en vandaag alweer 23 dagen oud is!! Ons kleine wondertje haha..

Na nog een dagje in Wellington te hebben rondgelopen was het tijd voor de oversteek. Sochtends vroeg in de regen vertrokken en na 3 uur varen aangekomen op een zonnig Zuidereiland.. Wat een verschil!! InPpicton (havendorpje) onze eerste stappen gezet mbt trampen (zo wordt het hiken hier ook wel genoemd) We hebben een gedeelde van de Queen Charlotte track gelopen. Een hike langs de sounds (fjorden) waar je over de bergen loopt en een super mooi uitzicht hebt over alle sounds die in de omgeving van Picton liggen. Deze eerste stappen bevielen ons goed dus de auto gepakt en naar Nelson vertrokken. Hier eerst nog even genoten van een romantisch avondje, bios en pizza!!

Daarna weer met Rob & Agnes gemeet en richting Abel Tasman National park gereden om daar de 55km track te gaan lopen. Deze hebben wij in 3 dagen gelopen met volledige bepakking op onze tere ruggetjes! Want je hebt je eigen tent, matras, slaapzak, eten voor 3 dagen, drinken, warme/koude kleren etc allemaal op je rug en aan de wandel maar.
Deze 3 dagen waren een groot avontuur met een aantal pijntjes, blaren maar bovenal een geweldige ervaring. Super uitzicht (3 dagen zon!), gezelligheid en ook best trots op onszelf. Super mooi en na elke berg denk je dat het uitzicht niet beter kan, nou dat kan het wel..

Van deze tocht toch wel even 2 dagen bijgekomen met eindelijk weer een douche (wel nodig na 3 dagen zweten), ongezond eten en heerlijk slapen.. Afgelopen dagen via kleine dorpjes, een middagje rondlopen en beetje werken in een mijn nu aangekomen in Fox Glacier. Hier gaan we een hike doen over de glaciers.. Maar nu eerst poedelen in de hot pools. Je moet wat als het zo vaak regent.

Iets waar we geen rekening mee hadden gehouden toen we hier naartoe kwamen. Maar zo hoeven we de Nederlandse herfst iig niet te missen. Februari is warmer zeggen ze allemaal dus dat gaan we dan nog maar even testen!!

Dikke knuffel

PS. de hike hebben we ondertussen gedaan en deze was echt prachtig. je loopt gewoon over meter hoge gletsjers. Hoe tof is dat!! Ze zijn de laatste jaren wel gekrompen door het warme weer. Voor de deskundigen onder ons, in 2008 liepen de mensen 50 meter!! hoger dan dat wij dat gister deden..

• 21 Januari 2014 - 20:48

Gremin:

Het is weer prachtig lees ik. Wat een ervaring. Oud en nieuw daar kan geen tent hier tegenop. Genieten samen! Wij passen hier wel op . Gr Otto en Gremin

• 21 Januari 2014 - 21:21

Rita:

Hallo schatjes,

wat hebben jullie een boel gezien en gedaan in NZ.
    En wat gaat er allemaal nog komen.
    Heerlijk om jullie stemmen vanmorgen te horen.
    Blijf genieten zodat wij ook kunnen genieten.

Dikke kus Rita

• 21 Januari 2014 - 21:43

Marriet:

Leuke verhalen... and love the mug shot ( duck face!:)! Staat je goed meid..
    Enjoy lieverds! Ik mail snel:-)

Dikke kus

• 21 Januari 2014 - 23:37

Job, Jidde En Henk:

Jezus wat zijn jullie fokking bruin!!!!

Leuk om weer te lezen!!! Dikke kus en knuffel van ons

• 22 Januari 2014 - 07:32

Lindy:

Het is maar goed dat jullie zoveel ondernemen met al die verhalen over eten en alcohol ;) Zo te horen nog geen plannen om terug te keren, dus blijf genieten! (En foto's maken voor de thuisblijvers!) groetjes Lindy

• 22 Januari 2014 - 09:36

Rebecca:

OHHHHH wat een heerlijkheid moppies!! Dat jullie genieten spat van de foto's af, super fijn om te zien!!! Ik kan je vertellen het is hier toch wel koud (mijn mening, hihi) hoor dus hoop dat jullie nog ff lekker een goeie februari maand mee kunnen pakken!!

Hele dikke kus en knuffel

• 22 Januari 2014 - 16:51

Sabine:

Lieverds,

Wat zijn jullie heerlijk aan het genieten! ♡ it! Wat een mooie foto's weer!!
    Niet alleen jij vindt het hier koud, Rebecca! Brrr.. ik ook! Hopelijk pakken jullie inderdaad nog een lekker zonnige februari mee daar! Blijf genieten (maar dat komt vast helemaal goed)!!

Kus kus!

PS. Ik dans volgens mij nooit echt met m'n handen in de lucht..?

• 22 Januari 2014 - 18:42

Pietsje:

Leuke verhalen en foto's!! Heerlijk aan het genieten ♡

Dikke kus xxx

• 22 Januari 2014 - 22:12

Sanne:

Hi!

Had ik jullie net een hele lange mail met vragen gestuurd, komt dit super leuke verhaal binnen. Jippie! Weer met plezier gelezen. Leuk verhaal en leuke foto's. Was wel weer toe om te horen over jullie belevingen :).

Ze voorspellen nu sneeuw voor komende zaterdag in Groningen! De winter is er nu echt in NL. Geniet er maar van als jullie de zon zien.

Liefs Sanne

• 23 Januari 2014 - 17:08

Roel:

Wat heerlijk om alle avonturen weer te lezen en de geweldige foto´s erbij te zien! En lekker actief bezig hoor met dat hiken, fietsen, kllimmen etc.... Toppie!! Have fun laiverds!! xx

• 24 Januari 2014 - 23:19

Frits En Esther:

Hee Nakomi!

Weer allemaal geweldige belevenissen! En dat fotograferen doen jullie goed, want op 1 foto na zie ik het nergens regenen...Of is dat opzet? Zoveel mogelijk foto's maken als het zonnetje doorbreekt ;)
    Blijf nog maar lekker even daar, de temperatuur heeft hier inmiddels het vriespunt bereikt... :(

Ohh ja Sabine: jij danst echt wel met je handen in de lucht! :P Haha

♡ ons!

• 25 Januari 2014 - 11:39

Arjan Brouwer:

Heel erg gaaf weer! Geniet ervan en we zullen duimen voor wat meer zon ;-).
    Groeten uit Utrecht,
    Arjan

• 26 Januari 2014 - 18:21

Hanna:

ja heerlijk verhaal weer :) Hoop dat Queenstown jullie meer zon heeft gebracht? X

• 05 Februari 2014 - 12:50

Irene:

Hoi hoi,
    Ik vind net jullie kaart met gegevens terug. Leuke verhalen, veel plezier verder. :-)