Huisje, Boompje, Beestje - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ko en Naomi - WaarBenJij.nu Huisje, Boompje, Beestje - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ko en Naomi - WaarBenJij.nu

Huisje, Boompje, Beestje

Door: Ko & Naomi

Blijf op de hoogte en volg Ko en Naomi

03 Juni 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Lieve allemaal,

Op het moment van schrijven is Ko bezig met z’n 2de werkdag in Nieuw Zeeland! Hoe, wat & waar daar komen we zo op maar eerst terug naar het begin.

Nadat we vanuit de Filipijnen naar Maleisië waren gevlogen begon het echte aftellen. Maar voordat we naar Nieuw Zeeland zouden vertrekken hadden we nog 10 dagen om ons optimaal te vermaken in Azië. Dus zo gezegd, zo gedaan. We zijn een aantal dagen in Kuala Lumpur gebleven waar we ons volledig hebben ondergedompeld in een klein Indian restaurant waar we geen genoeg van konden krijgen. Tussen de heerlijke roti canei en curries zijn we een dagje naar de Batu Caves geweest. Dit is een tempelcomplex in een grot net buiten Kuala Lumpur. Aangezien Naomi al 2 keer eerder in Maleisië was geweest en tot 2 keer toe langs dit complex is gereden werd het nu toch wel eens tijd om het complex te bekijken. Om in het grot te komen mag je eerst (damm, weer op het heetst van de dag!) 300 traptreden oplopen waar een hele familie aap je gezelschap houdt en nauwlettend alles in de gaten houdt mocht je iets laten vallen of vergeten bent je tas dicht te doen. Deze familie aap kan echt alles, en we moeten eerlijk toegeven dat dit stiekem ook het hoogtepunt van ons tripje naar de Batu Caves was.

Hierna werd het tijd om Kuala Lumpur te verlaten en naar Malakka af te reizen. Malakka is een kunststad, staat sinds 2008 op de UNESCO lijst als World Heritage Site, en heeft een super interessante geschiedenis. We hebben ons hier dan ook 3 dagen heerlijk vermaakt. Het heeft super schattige kleine straatjes, veel kunst, mooie victoriaanse huizen en zo af en toe ineens wat Nederlandse architectuur aangezien Nederland 200 jaar de baas is geweest. Overdag hebben we heerlijk rond gelopen of gefietst en savonds hebben we genoten van de weekendmarket waar echt alles (maar dan ook alles) te krijgen was. Blijkbaar was het een nationale feestdag in Maleisië en Singapore waardoor iedereen een lang weekend vrij was en iedereen op het goeie idee was gekomen om naar Malakka te gaan. Dit houdt in dat het 100 keer drukker dan normaal was (best heftig!). Na 3 dagen was het tijd om weer naar Kuala Lumpur te vertrekken voor onze laatste dagen. Deze dagen hebben we overdag doorgebracht met wassen, CV vertalen, auto’s/campers bekijken voor NZ etc. Niet heel interessant! Gelukkig hadden we savonds met Pieter Harry (vriend van Naomi uit Sveen) en z’n vriendin Manila afgesproken. We hebben beide avonden erg gelachen. De eerste avond hebben we drankjes gedronken en elkaars verhalen aangehoord, gelachen, door elkaar heen gekletst, grapjes gemaakt en natuurlijk bij onze vrienden van het indian restaurant gegeten. De 2de avond hadden we besloten om te picknicken bij de Petronas towers. Savonds zijn de torens verlicht en dat lijkt super mooi, alleen hadden we een tropische bui, en niet zo’n kleine ook. Dus hebben we onder een afdakje van de torens gezeten en daar gegeten en kaart spelletje gedaan. Erg gezellig en altijd leuk om mensen van thuis te zien waar je heerlijk mee kan bijkletsen.

Hierna was het voor ons tijd om de bus naar Singapore te nemen. Je stapt in Kuala Lumpur in de bus en 5 uur later ben je in Singapore, perfect! We sliepen in een dorm met 20 2 persoonsstapelbedden. Het zag en super grappig uit want de bedden waren in de muur verstopt dus we hadden eigenlijk onze prive kamer/bed in een dorm. Voor 1 nachtje was dit prima! We hebben door de stad gelopen en zijn savonds naar de beroemde gardens by the bay gegaan. Dit is eigenlijk een super groot park waar je van alles kan vinden, waaronder hele grote lichtgevende bomen. Hier hebben we heerlijk rondgelopen en een show gezien op de muziek van Mozart. Een beetje kitscherig maar stiekem was het ook wel weer mooi ;). De volgende ochtend was het alweer tijd om naar het vliegveld te gaan want deel 2 van onze reis gaat beginnen. Na een prima vlucht, een super ijskoude 5 uur wachten op het vliegveld van Melbourne en daarna de laatste uurtjes vliegen kwamen we savonds laat aan in Auckland. Hier zijn we 2 dagen gebleven en hebben we heerlijk genoten van de zon, het terug zijn in NZ en het beklimmen van Mount Eden. Hier heb je uitzicht over de hele stad, super mooi! We hebben hier dan ook heerlijk een biertje gedronken met Sara en Felix, stel dat samen met ons op Apo Island (Filipijnen) was. Erg leuk om even bij te kletsen en te horen wat hun plannen voor NZ zijn.

Na 2 dagen was het tijd om weer in het vliegtuig te stappen. We zijn naar Christchurch (zuid eiland) gevlogen en hebben daar de eerste week bij Hat & Jules geslapen. Dit stel hebben wij de vorige keer in NZ ontmoet en we hebben de afgelopen jaren geregeld contact gehad. Dus toen ze hoorden dat we terug kwamen moesten we verplicht bij hun slapen zodat we konden helpen waar nodig. Vooral hun luchtbed in de woonkamer en de mogelijkheid om een huis en internet te hebben heeft ons ongelofelijk geholpen. Samen met de gezellige avondjes kletsen of spelletjes spelen met hun zoon Leon. Aangezien het hier momenteel winter wordt hebben we besloten om ons zo snel mogelijk te gaan settelen en een baan te zoeken, dus zo gezegd zo gedaan. Binnen een paar dagen hadden we een auto gekocht en stonden er bezichtigingen voor appartementen op de planning. Op donderdag de keuze gemaakt en op dinsdag hadden we de sleutel! Gelukkig hadden Had en Jules nog een stoel en bank die we konden lenen en voor de rest zijn we groot fan van de kringloopwinkel en de Warehouse (soort action alleen dan heel heel heel veel groter). Ondertussen zijn we natuurlijk ook bezig geweest met het vinden van werk, want dat was natuurlijk ook het idee! Ko heeft zich ingeschreven bij een uitzendbureau voor verpleegkundigen en heeft vandaag zijn 2de werkdag als oproepkracht op een verzorgafdeling. De eerste dag was erg wennen omdat het hier toch iets anders gaat en hij als verzorgende ipv verpleegkundige aan het werk is. De diploma’s in NL zijn anders dan in NZ en om dit om te laten zetten is ontzettend duur en tijdrovend dus besloten dat hij momenteel als verzorgende aan de slag gaat. Naomi heeft zich ondertussen bij verschillende uitzendbureaus ingeschreven voor administratief, business assistant banen en daar horen we vandaag meer over. Dus dat gaat ook lekker!

Natuurlijk zijn we niet alleen maar dingen aan het regelen maar gaan we er tot nu toe ook elk weekend op uit. Hadden een auto gehuurd waar je ook in kon slapen dus dat was perfect voor de eerste weken. We zijn een weekend naar Kaikoura geweest waar je dolfijnen, walvissen en heel veel zeehonden etc hebt. Het weekend erna zijn we een nachtje naar Hanmer Springs gereden waar we in de kou en regen ons hebben laten onderdompelen in thermische zwembaden en afgelopen weekend zijn we de bergen van Christchurch gaan verkennen. We vermaken ons hier dus prima! Officieel is het bijna winter maar de afgelopen weken hebben we super weer gehad. Het begint wel echt koud te worden. Max 10 overdag en 0 snachts maar de zon schijnt nog steeds volop en de regen laat zich maar af en toe zien. Komend weekend gaan we er dus weer op uit, deze keer gaan we richting de bergen in het midden van het Zuidereiland. Hier ligt al sneeuw en is het nog iets kouder dus de thermo onderbroek aan en wandelen maar!

De eerste maand zit er bijna op en we zijn erg benieuwd wat de komende 11 maanden ons te bieden hebben. Voor nu hebben we iig de juiste keuze gemaakt en zijn we blij waar we zijn en worden we zelfs misschien nog wel sportieve personen door al het gewandel!

Liefs ons

Ps. Voor degene die het leuk vinden om ons adres te weten:
Jacob (zo heet meneer in NZ) & naomi
4/505 Gloucester street
Linwood
Christchurch 8011

• 03 Juni 2016 - 07:39

Pieter Harry:

gaaf hoor! Mooi dat het settelen zo goed gelukt is!
    Heel veel plezier!!

• 03 Juni 2016 - 09:24

Rita:

Goedemorgen schatjes,

Heb weer genoten van jullie verhaal en foto,s.
    Wat een heerlijkheid. Door de week wat werken
    en in het weekend er op uit om al het moois daar te bekijken.
    Jullie hebben gelijk geniet er van.

Dikke kus Rita

• 03 Juni 2016 - 12:31

Gremin:

Wat prachtig dat het settelen zo goed gaat. In de weekenden erop uit heerlijk. Toch nog wel redelijk koud daar he? Geniet ervan. Hier alles oke. Zomer komt eraan. In het zuiden van ned heeel veel regen maar in frysland valt het mee. Heel veel plezier en genietse!! Groeten ut t'Fean

• 03 Juni 2016 - 13:33

Marriet:

Leuk om weer een verhaaltje te kunnen lezen en foto's te bekijken :-)
    Wat gaaf dat Ko al een baan heeft kunnen vinden en ben ook erg blij dat jullie het naar jullie zin hebben en langzaam beetje kunnen settelen even. Ben benieuwd naar jouw job hunt maar dat horen we vast snel. Geniet ervan!
    Dikke kus!

• 04 Juni 2016 - 07:17

Henkieboy:

Heeee,

Super leuk om weer een verhaal te lezen en wat een gave foto's ook!
    Wat heerlijk om nu een eigen plekje en een auto te hebben. En het is nog groter dan jullie huisje in Leiden ook haha!
    Geniet van de sneeuw en succes met de banen!

Liefs Job, Jidde en Henk

• 04 Juni 2016 - 23:10

Inez:

Weer super om te lezen en te zien!
    Succes met alles en lekker samen genieten. Lfs

• 06 Juni 2016 - 16:39

Rebecca:

Jooo moppies, toppers!!! Heerlijk onder de melkweg slapen!! Geniet ervan! hele dikke knuffel

• 12 Juni 2016 - 14:15

Sarah:

Te gek!! Veel plezier en succes met jullie avontuur in Nieuw Zeeland.
    Liefst Xx

• 14 Juni 2016 - 10:28

Annie :

Wat een ervaring doen jullie op. Prachtig! Niet te vergelijken met Terschelling waar Linda en ik net zijn geweest! Blijf vooral genieten!gr Linda en Annie.