Salam Dari Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ko en Naomi - WaarBenJij.nu Salam Dari Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ko en Naomi - WaarBenJij.nu

Salam Dari Java

Blijf op de hoogte en volg Ko en Naomi

16 Oktober 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Lieve Allemaal,

Hier dan eindelijk een update vanuit het zonnige warme Java, Indonesië. Vorige week maandag was het dan eindelijk zo ver. Het begin van de grote reis! Op Schiphol allereerst Ko z'n tas laten wegen aangezien de meningen hierover sterk verdeeld waren. En ja hoor 17,75 kilo. En zowaar had Naomi 18 kilo ingeschat. Klinkt als doorgestoken kaart maar al die kilo's tillen bij de Aldi zijn dus niet voor niks geweest.. haha Na een kopje thee en een dikke knuffel en een kleine traan zijn wij op het vliegtuig gestapt. Eerst 45 minuten naar Frankfurt, daarna 11,5 uur Ho Chi Minh Stad en daarna de laatste 3 uur naar Jakarta. Op Jakarta werd nog even moeilijk gedaan omdat ze dachten dat Ko een apotheek wilde starten maar na alle documenten te hebben laten zien en uitgelegd wat hemofilie inhoudt mochten we toch door. Medicine is for you personaly?? Yes yes!!

Na de douane stond Myrte (nichtje Naomi) ons op te wachten als onze persoonlijke reisgids. Erg fijn! Naar ons hostel gegaan en de eerste avond lekker bijgekletst en rond gelopen met gevaar voor eigen leven. Dag 2 op tijd opgestaan om wat cultuur te snuiven in Kota, het oude centrum van Jakarta, en tevens een bolwerk van Nederlandse invloeden. WC met spiegel en naakt foto's associëren ze hier blijkbaar met Nederlanders haha.. Hier rond gelopen en erg lang gezocht naar de haven, maar die
hebben we niet gevonden.. Wel de Nederlandse brievenbus en foto's van de koninklijke fam. Daarna nog naar een van de grootste moskeeën van de wereld geweest. Avonds weer met Myrte en collegaatje gegeten en ons meteen ondergedompeld aan de lokale gebruiken: Karaoke!! Heerlijk in een afgehuurd klein kamertje met elkaar mee blèren zonder alcohol. Totaal nieuwe ervaring, maar best wel grappig. En Ko was hier toch best goed in!
De laatste dag zijn we naar het grote monument en het nationaal museum geweest. Hier geleerd dat wij nl'ers, met onze voc mentaliteit naar Indonesië trokken om het kaal te plukken en vervolgens aan de Jappen te geven... Hier kwamen we er ook achter dat wij soms een nog grotere attractie zijn dan de attractie zelf haha. Iedereen wilde met ons op de foto en dan vooral met Ko!! Een echte casanova. Na de foto sessie hebben we lekker rustig aangedaan en savonds een laatste avond met Myrte doorgebracht. Bedankt Myrt voor de gezelligheid!!

De volgende ochtend stond de volgende bestemming namelijk op ons te wachten: Bogor!! De stad met de botanische tuin. Tjah.. wat zullen we zeggen.. Heeft ons veel gegeven maar niet wat we ervan verwacht hadden. Een muggenaanval op Naomi, een gezellig familie samenzijn met de familie kakkerlak en last but not least een 1 op 1 kijken in de ziel momentje met Ko en de rat!! Deze was zo onder de indruk van Ko dat hij daarna weer langs kwam om onze kamer te bekijken. Voor ons een teken om als de sodemieter onze spullen te pakken en naar het eerste beste 4 sterren hotel te gaan. Wat een heerlijkheid en rust haha.. Meteen helemaal klaar met Bogor en de volgende dag met gierende banden (file) in de bus naar Bandung.

In Bandung hebben we vooral veel in de auto gezeten!! We wilden graag de vulkaan bekijken maar vanwege drukte(!!) op de weg, deden we over 60 km 3 uur. En dat was alleen nog maar de heenweg. De vulkaan was wel erg mooi, maar na 2 minuten begon het zo ontzettend hard te regenen dat we bijna de krater inspoelden. Dus snel naar de auto en weer 3 uur terug.. Door al deze drukte, chaos en gekte verlangden we toch wel heel erg naar de andere eilanden, dus besloten om er vaart achter te zetten om binnen 10 dagen Java te kunnen verlaten. Zo gezegd, zo gedaan. S ochtends vroeg de trein gepakt naar Jogjakarta waar we 8 uur later aankwamen. Wat een verademing!! Het is ook een miljoenenstad maar je hebt het niet echt door. Heerlijk relax en optimaal genieten. En dat doen we hier dan ook. Gister om 4 uur s nachts opgestaan om het Angkor Wat van Indonesië te bekijken, Borobudur. Een zeer groot tempel complex wat super mooi is. Hier rondgelopen en veel foto's gemaakt. Aangezien het een feestdag was, was het super rustig en had je soms het gevoel of je er helemaal alleen liep... En dat op Java!! Daarna naar het tweede tempel compelx van de dag gereden, Prambanan. Tijdens ons ritje ernaartoe nog even een rituele slachting meegemaakt. Weer eens wat anders dan woensdag gehaktdag! Aangekomen bij het complex blijkt een gedeelte ingestort te zijn tijdens de aardbeving van 2006 en zijn ze bezig met de weder opbouw. Zeker de moeite waard want ook deze tempel was erg mooi. Dus goeie foto's met mooie bouwhelmen. Al met al een super leuke mooie dag!! Vandaag gaan we lekker verder de stad verkennen en vast aan deze relax modus wennen want donderdag vliegen wij naar Bali!! Zon, zee, strand, duiken, surfen, snorkelen, scooter rijden en hangmat liggen. Alles wat we de afgelopen week gemist hebben en waar we stiekem toch wel heel erg veel zin in hadden. Vandaar ons ingekorte bezoekje aan Java!

Hopelijk was het verhaaltje niet al te lang! Genieten jullie van de regen, dan doen wij dat van de zon ;)

Liefs Ons

• 16 Oktober 2013 - 08:15

Job, Jidde En Henrieke:

Die weegschaal klopt niet.... of Job hoeft helemaal niet naar de diëtiste...;-)
    Heel veel plezier op Bali! Geniet maar lekker samen!!

Liefs en een dikke kus van ons!

• 16 Oktober 2013 - 10:17

Rita:

Goedenmorgen schatjes,

Wat een verhaal van de rat.Ko we weten toch wat voor lekker hapje je bent.haha
    Geniet en veel plezier op Bali met cultuursnuiven en de watersport.

dikke kus Rita

• 16 Oktober 2013 - 14:22

Sabine:

Lieverds, wat hebben jullie al veel gedaan afgelopen week!
    Jammer dat sommige dingen een beetje tegen vielen, maar nu heerlijk Bali in het vooruitzicht! *jaloers*! Lekker genieten! Ik ben benieuwd naar de foto's.

Kus kus Sabine

• 16 Oktober 2013 - 15:05

Sjoukje:

Wat hebben jullie al veel gezien en beleefd.! Geniet en veel plezier

Dikke knuffel van ons allemaal .Hilda Gjalt Sjoukje.

• 16 Oktober 2013 - 16:38

Ria Vn Der Laan:

Beste Ko en Naomi,
    Wat fijn om te lezen dat jullie genieten van de reis!
    Hoop nog veel van jullie avonturen te lezen!
    Groetjes:Ria

• 16 Oktober 2013 - 19:17

Marriet:

Hoi leukerds!!!

Wat heerlijk om even een verhaaltje van jullie te lezen dus het kan mij niet lang genoeg hoor :-)
    Strak plan om even een 4 sterren hotelletje op te zoeken....dat hadden jullie dan ook eerlijk verdiend...BAH!
    Ik ben enorm jaloers op jullie zonnetje. Ik wens jullie erg veel plezier op Bali!....
    maar doe me een plezier en bespaar me de foto's :p ( GEINTJE )

Fijn dat jullie zo genieten en nu al zoveel moois hebben gezien..het is jullie gegund!
    Dikke kus!

• 17 Oktober 2013 - 07:57

Marinka:

Laiverds!!!
    Altijd fijn om op deze regenachtige dag, zo in alle vroegte op mijn werk, jullie zonnige verhalen te horen. You make my day!!! (behalve op dat rattengedeelte na, daar ben ik niet zo van)
    Klinkt geweldig en kijk alweer uit naar de volgende avontuen van Bassie&Adriaan!

Enjoy!

Dikke kus

• 17 Oktober 2013 - 09:52

Nynke Groeneveld-Buis:

Heel interessant. Ad (ook een hemoboy) en ik zijn aan het sparen voor reis naar Indonesië. Ons doel is tweeledig: Terug naar de tijd van mijn opa, oma en moeder én toeristisch. Lees graag jullie verdere ervaringen.

• 17 Oktober 2013 - 15:34

Rebecca:

Toppers!!! Nou heerlijk om er ook ff wat foto's bij te zien. Moet zeggen jullie kleding keus gaat er echt op vooruit!!;-) De sandaaltjes staan jullie prachtig en ko ik zou het net permanent om houden!!!
    Heel veel plezier op Bali en blijf genieten van elkaar!!

Hele dikke kus

• 18 Oktober 2013 - 12:35

Femke:

Dat klinkt allemaal heerlijk! Wij zijn inderdaad hier van de regen aan het genieten :P dank dank. Veel plezier op Bali, ben benieuwd wat je er van vindt!!! xx

• 18 Oktober 2013 - 14:15

Sanne:

Jeeejj jullie eerste verhaaltje! Ik heb ernaar uitgekeken. Super leuk om te lezen hoe het daar is. Heb je toch al 2 keer een Angkort Wat mogen bezoeken Naom! Welke was mooier? Prachtig dat jullie ook al kennis hebben gemaakt met de locale insecten en huisdieren, heerlijk. De foto's zijn super. Geniet van Bali en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.
    Kus Jasper en Sanne

• 18 Oktober 2013 - 14:53

Hanna:

Leukleuk, was al benieuwd wanneer we een verhaal kregen. Jammer dat jullie alweer zo snel uit Java zijn, wel nog Bromo gezien? Zooo chill dat jullie nu op Bali zijn!!!! Heeeeerlijk genieten :):) Enjoy en ik kijk uit naar het volgende verhaal :) X

• 18 Oktober 2013 - 16:29

Jelle:

YoYo Ko! Kekke stappertjes hebben jullie;)! Kijk je dan wel uit voor je wijsvingerteen? Banyak menyenangkan!

• 19 Oktober 2013 - 19:18

Es:

Die foto's maken het helemaal af! En Ko wat ben jij een karaoke beest!!
    Enjoy Bali! Liefs

• 19 Oktober 2013 - 22:31

Reinhold:

he toppertjes,

jahhh toch aan het lezen geslagen , top verhaal leuk om wat over jullie te horen.
    zo te lezen gaan jullie de komende week echt genieten , lijkt me heerlijk zon zee strand .
    geniet er van ,kijk al weer uit naar het volgende verslag gr en geniet !!!!!! reinhold

• 20 Oktober 2013 - 14:49

Gremin:

Geniet ervan. Ko leuke klamboe! Zie uit naar the next episode .

• 21 Oktober 2013 - 10:48

Karen:

Hai Ko en Naomi, leuk om jullie verhaal te lezen en de foto's te zien! En wat heb jij een leuke sandalen Ko waar heb je die gevonden? Echt super handig ook denk ik :-).
    Geniet van alles, nu twee weken onderweg en nog heel veel weken te gaan!!! Liefs "mama" de vries

• 21 Oktober 2013 - 17:00

Monique:

Wat heerlijk om te lezen zeg :-) En herkenbaar. Wij moesten ook zeker even wennen aan Java....
    Maar weet zeker dat je onwijs gaat genieten op Bali.
    Heeeeel veel plezier!
    xxx

• 21 Oktober 2013 - 17:35

Marriet:

Leuke foto's :-) !!!
    Eindelijk de teva's in beeld. Staat jullie goed hoor;-) en leuke ruil gedaan Naomi!
    Karaoke ziet er ook erg gezellig uit, zo te zien is Ko even los gegaan.... party animal...

Geniet ervan:-)
    Kus!

• 21 Oktober 2013 - 19:17

Karlijn:

Heel leuk om te lezen! Mag gerust langer ;)
    Geniet van daar en elkaar!
    Smok, Kar

• 22 Oktober 2013 - 17:08

Arjan B.:

Mooie foto's, klinkt nu al goed, er gaat vast nog veel meer moois volgen!
    Veel plezier, ik kijk uit naar jullie volgende update.
    Groeten uit Utreg

• 23 Oktober 2013 - 14:43

Annie , Weet Je Nog Wel?de Moeder Van Linda:

Wat leuk om de verhalen te lezen en de fotoos te zien.
    je lach is nog steeds zoals die vroeger was.
    en die verhalen over bandung komen erg bekend voor.
    maar wat is het mooi op bali,vinden jullie ook niet?
    geniet maar fijn.
    gr annie en sas heeft de fotoos ook even gezien.

• 23 Oktober 2013 - 19:57

Linda:

hoi naomi, ik heb ook even de foto's bekeken.
    Wat leuk om je zo weer es te zien in dat verre indonesie.. ik ben daar nog nooit geweest maar hoop daar ooit ook nog es heen te gaan.
    Aan je lach herkenden mn moeder en ik jou nog..:-)
    heel veel plezier nog daar! groetjes Linda

• 24 Oktober 2013 - 08:26

Lolanda:

Hallo Ko en Naomi,

Wat een mooi reisverslag, een journaliste in de dop..
    Zo te lezen hebben jullie in deze korte tijd al heel wat gezien,zowel de mooie als de minder mooie kanten van Indonesie. Ko, nog bedankt voor je lieve kaartje!
    Geniet van deze tijd,

lieve groeten,

Lolanda

• 19 November 2013 - 04:06

Ina & Katie :

Hey Ko & Naomi,

Wat onwijs leuk om jullie reisverslag te lezen. Zo te lezen en zien genieten jullie wel ;-)
    Ook wij willen jullie bedanken voor het lieve kaartje
    ( ina : " leuk om de foto's van de borbadour weer terug te zien". )
    Wij zijn inmiddels begonnen op de nieuwe afdeling vandaag en zitten gezellig samen in de nacht.. Jawel op 2 patiënten ;).. Pfoe.. je begrijpt wel hoe druk we t hebben!!
    Lieve Ko & Naomi geniet lekker van al het moois en van elkaar

Liefs Ina & Katie